بالا رفتن نرخ ارده کنجد قهوه ای در کشور کارخانه دار معروف را ورشکست کرد!

دانه های ارده کنجد قهوه ای نیز ۱۹ گرم پروتئین دارند. مانند سایر دانه ها و آجیل ها، آنها کامل نیستند و به دلیل نسبت بالای اسید آمینه ضروری متیونین خود برجسته هستند.

اسیدهای آمینه دیگر وجود ندارد، اما مشکلی نیست، زیرا می‌توانید با گنجاندن غلات، سایر دانه‌ها، حبوبات یا مغزها در رژیم غذایی خود در طول روز جبران کنید.

علاوه بر این، باید 10 گرم کربوهیدرات و مقداری بیشتر از 11 گرم فیبر به آن اضافه کنید که برای سلامت روده بسیار مهم است.

50 گرم از 100 گرم کنجد چرب است. بنابراین یک غذای بسیار پرانرژی است: 562 کیلو کالری. علاوه بر این، 19 گرم پروتئین، 10 گرم کربوهیدرات و 11 گرم فیبر را فراهم می کند.

از سوی دیگر، منبعی از چندین ماده معدنی مانند منیزیم (350 میلی گرم) است که برای عملکرد طبیعی ماهیچه ها و استخوان ها مهم است.

در واقع، یک وعده حدود 25 گرم کنجد، 24 درصد از مصرف توصیه شده روزانه منیزیم برای یک بزرگسال را پوشش می دهد.

علاوه بر این، آهن (9 میلی گرم) را فراهم می کند که برای تشکیل هموگلوبین ضروری است.

ارده کنجد

روی (5.3 میلی گرم)، یک ماده معدنی که بخشی از آنزیم های درگیر در سیستم ایمنی است. کلسیم (150 میلی گرم)، کلید عملکرد طبیعی استخوان ها و دندان ها؛ پتاسیم (450 میلی گرم)، لازم برای حفظ فشار خون در سطوح طبیعی؛ و فسفر (620 میلی گرم) که در تشکیل استخوان ها و دندان ها و متابولیسم انرژی نقش دارد.

در مواجهه با برگه خدمات بسیار زیاد مواد معدنی، سهم ویتامین ها نسبت به سایر آجیل ها درشت تر است. به ویژه تیامین یا ویتامین B1 (0.7 میلی گرم) قابل توجه است که در متابولیسم انرژی سلول ها نقش دارد.

همچنین،سرشار از فولات (96 میلی گرم) است که برای رشد طبیعی بافت های مادر در دوران بارداری ضروری است و در حالت کمبود با ناهنجاری در جنین همراه است.

کنجد همچنین نیاسین (4.5 میلی گرم) را فراهم می کند که برای متابولیسم انرژی سلولی ضروری است. و ویتامین E (2.3 میلی گرم)، با خواص آنتی اکسیدانی.