قیری که توسط آفریقایی ها تولید شده است!

یکی دیگر از گریدهای نفوذ پرکاربرد قیر 80/100 است، سطح سختی این قیر آن را برای سنگفرش جاده ها در هند و کشورهای آفریقای مرکزی ایده آل می کند.

محبوبیت قیر برای آسفالت 80/100 همچنین در این واقعیت نهفته است که می تواند هزینه های ساخت و ساز جاده را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. این گرید قیر با قیمتی مقرون به صرفه به تجار کمک می کند تا سود خود را افزایش دهند و به مصرف کنندگان نهایی عمر مفید جاده ها را افزایش دهند.

درست مانند قلم قیر 60/70، پالایشگاه های اصلی و تامین کنندگان گرید 80/100 در خاورمیانه قرار دارند. این منطقه یکی از تولیدکنندگان پیشرو نفت خام در جهان است، بنابراین ظرفیت آن برای تولید قیر با کیفیت برتر استثنایی است. قیر 80/100 در خاورمیانه نسبت به سایر کشورها بسیار مقرون به صرفه است.

با کلیک بر روی تصویر زیر می توانید اطلاعات بیشتری در مورد نفوذ قیر نفتی 80/100 بخوانید.

درجه ویسکوزیته قیر پاسارگاد
یکی دیگر از روش های برجسته درجه بندی قیر، سیستم درجه بندی ویسکوزیته است که منجر به طبقه بندی قیر به چهار دسته VG 10، VG 20، VG 30 و VG 40 می شود.

هر درجه از قیر ویسکوزیته یا گیلسونایت صادراتی کاربردهای خاصی دارد و در دماهای مختلف عملکرد متفاوتی دارد. به عنوان مثال، VG 10 به طور گسترده در کاربردهای اسپری و پوشش سطح استفاده می شود. از آنجایی که گریدهای ویسکوزیته دارای ویژگی‌های مختلفی هستند، بررسی سطح ویسکوزیته، مقدار نفوذ و سایر مشخصات آن‌ها قبل از تصمیم‌گیری ضروری است.

در مقایسه با گریدهای نفوذ قیر، گریدهای قیر VG با دقت بیشتری آزمایش و طبقه بندی می شوند. آنها به دلیل دقت، پیش بینی، دوام و قابلیت اطمینان مشخصات شناخته می شوند.

قیر VG 10
اگرچه قیر VG10 و قلم قیر 80/100 برخی خواص مشابه دارند، اما عملکرد یکسانی ندارند. VG10 به دلیل مقاومت بهتر در برابر تغییرات دما، به ویژه در مناطق سردسیر، در پروژه های جاده ای راندمان بالاتری نسبت به قیر 80/100 دارد.

با توجه به این واقعیت که تنها تعداد کمی از پالایشگاه های قیر قادر به تولید قیر VG10 هستند، این درجه از قیر ویسکوزیته کمی بیشتر از قیر 80/100 قیمت خواهد داشت. آخرین قیمت قیر VG10 را مشاهده کنید.

از آنجایی که قیر VG 10 برای خرید و فروش در خارج از کشور هزینه بیشتری دارد، برای تاجران قیر بسیار مهم است که قبل از انجام معامله، کیفیت قیر را بررسی کنند. در حال حاضر، تنها راه برای اطمینان از کیفیت خوب قیر VG 10 این است که نتیجه آزمایشات منظم انجام شده در هر پالایشگاهی را بخواهید.

  • منابع:
    1. What is bitumen? Everything about bitumen definition and types
  • تبلیغات: 
    1. مردی با استفاده از نبات بنزین درست کرده است!
    2. 5 تکنیک جدید برای امید به زندگی بیشتر!
    3. بزرگترین زیره جهان به اندازه خربزه مشهدی
    4. تاثیر استفاده از نخود در ذوب کردن شمش طلا!