دارو خانه ها گل گاوزبان خشک را به جای شربت ضد حساسیت به مردم می فروشند

لازم به ذکر است گل گاوزبان خشک را در اوایل بهار پس از سپری شدن تهدید یخبندان در باغ بکارید. یا سه تا چهار هفته قبل از آخرین یخبندان منطقه شما، بذرها را در داخل خانه شروع کنید.

پس از گرم شدن خاک، نهال ها را در باغ بکارید، ابتدا مطمئن شوید که آنها را سفت کنید (به تدریج آنها را با شرایط بیرونی سازگار کنید).
انتخاب محل کاشت
گل گاوزبان در صورت وجود زهکشی مناسب می تواند شرایط مختلف خاک را تحمل کند. مطمئن شوید که مکانی را انتخاب کنید که در اکثر روزها حداقل چهار ساعت در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرد و مراقب گیاهان بلندتر در نزدیکی باشید که ممکن است در بهار گل گاوزبان را تحت الشعاع قرار دهند. گل گاوزبان را می توان در ظروف نیز پرورش داد.

فاصله، عمق و پشتیبانی
گل گاوزبان معمولاً از دانه ها کاشته می شود، زیرا گیاهان مهد کودک معمولاً در دسترس نیستند. بذرها را به عمق ۱/۴ تا ۱/۲ اینچ بکارید. نهال های نازک زمانی که شش تا هشت اینچ قد دارند با فاصله 18 تا 24 اینچ از هم فاصله دارند. ساختار پشتیبانی لازم نخواهد بود.
مراقبت از گل گاوزبان
سبک
گل گاوزبان در آفتاب کامل تا نیمه سایه رشد می کند. با این حال، رشد گیاهان گل گاوزبان در آفتاب کامل بهترین شانس را برای شکوفه های زیاد و ساقه های پرپشت به شما می دهد.

گل گاوزبان

خاک
گل گاوزبان حتی در خاک های خشک و فقیر از نظر مواد مغذی نیز می تواند رشد کند. با این حال، خاک نسبتاً مرطوب و با زهکشی خوب را ترجیح می دهد. همچنین می تواند محدوده pH نسبتاً وسیعی (4.5-8.5) خاک را تحمل کند، اگرچه خاک کمی اسیدی را دوست دارد. اصلاح خاک خود با مواد آلی، مانند کمپوست، به تقویت تغذیه گیاه شما کمک می کند.

اب
از آنجایی که گل گاوزبان شما از بذر رشد می کند و در باغ شما مستقر می شود، حداقل هر چند روز یک بار به آن آبیاری کنید تا خاک به طور یکنواخت مرطوب بماند اما خیس نباشد. هنگامی که گیاه بالغ شد، می توانید بین دو آبیاری اجازه دهید خاک خشک شود.

دما و رطوبت
گل گاوزبان یک گیاه بسیار مقاوم است که قادر به تحمل درجه حرارت در هر دو انتهای طیف است. با این حال، در حالی که گرما و هوای خنک را تحمل می کند، نمی تواند در برابر سرمای سخت مقاومت کند. نیاز به رطوبت خاصی ندارد.