با گرد لیمو عمانی در منزل به راحتی دمنوش گیاهی تب بر درست کنید

نحوه استفاده از لیمو سیاه خشک

با آسیاب کردن لیموهای خشک و افزودن آن به غذاها یا قرار دادن آن با مرغ یا برنج، از لیمو سیاه برای افزودن طعم متمایز به غذا استفاده می شود. می توان از لیمو خشک آب پز شده آب و چای تهیه کرد، زیرا تمام عناصر و سلامت خود را حفظ می کند. فواید.

نام آن از کشوری به کشور دیگر متفاوت است، بنابراین در کشورهای خلیج به آن آلومی و در مصر لیمون بن زهیر و در عراق نومی بصره می گویند.

تهیه کردن گرد لیمو عمانی در آفتاب مقداری لیمو به میزان لازم روی توری سیمی چیده می شود و حداقل یک هفته یا تا زمانی که کاملا خشک شود در آفتاب می گذاریم و هر روز آن را می چرخانیم تا از هر طرف خشک شود.

خشک کردن لیمو در فر لیمو را در سینی گذاشته و با کمترین دمای ممکن در فر قرار می دهیم و به مدت 3-4 روز یا تا زمانی که کاملا خشک شود می گذاریم.

گرد لیمو عمانی

لیموترش و بگذارید تا خشک شود که بسته به نوع فر استفاده شده ممکن است چهار ساعت طول بکشد. فر را خاموش می کنیم و سینی لیمو را برای روز بعد داخل آن می گذاریم و روز بعد متوجه می شویم که رنگ آن نارنجی تیره شده است.

در ظرفی که وارد هوا نمی شود می گذاریم و تا زمان استفاده در جای خشک نگه می داریم.

لیموی خشک که در برخی کشورها به آن می گویند یکی از ادویه ها و طعم دهنده هایی است که در آشپزی هندی، ایرانی و خلیجی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا از آن در تهیه چندین غذا مانند کبسا، بریانی و بسیاری از غذاهای دیگر استفاده می شود.

لیمو خشک به جز طعمی که به غذا می بخشد فواید دیگری نیز دارد که در این مطلب به روش های خشک کردن صنعتی و خانگی لیموترش نیز اشاره می کنیم.