با استفاده از بادام کاغذی شور سخت ترین لکه های فرش را به راحتی از بین ببرید

یک مطالعه در مقیاس بزرگ نشان داد که خوردن بادام کاغذی شور و سایر آجیل‌ها ممکن است خطر ابتلا به چاقی را در طی 5 سال کاهش دهد.

مدیریت سطح قند خون
بادام کاغذی شور یک غذای عالی برای افراد مبتلا به دیابت یا در معرض خطر دیابت است. بادام کاغذی شور دارای شاخص گلیسمی پایین (GI) است، به این معنی که باعث افزایش سطح قند خون نمی شود.

متخصصان تغذیه غذاهایی با GI 55 یا کمتر را به عنوان غذاهایی با GI پایین و آنهایی که GI بالاتر از 70 دارند، غذاهای با GI بالا هستند.

بادام زمینی دارای نمره GI 23 است که آن را به یک ماده غذایی با GI پایین تبدیل می کند. در اینجا درباره مقیاس GI بیشتر بدانید.

بادام کاغذی شور به کنترل سطح قند خون کمک می کند زیرا کربوهیدرات نسبتا کمی دارد اما پروتئین، چربی و فیبر بالایی دارد. فیبر فرآیندهای گوارشی را کند می کند و اجازه می دهد انرژی پایدارتر آزاد شود و پروتئین نسبت به کربوهیدرات های ساده زمان بیشتری برای تجزیه شدن دارد.

تحقیقات نشان می دهد که خوردن بادام کاغذی شور یا بادام کاغذی شور ممکن است به زنان مبتلا به چاقی و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 کمک کند تا سطح قند خون خود را مدیریت کنند.

بادام کاغذی شور

بادام کاغذی شور حاوی پروتئین هایی به نام آراچین و کوناراچین است. برخی افراد به شدت به این پروتئین ها حساسیت دارند. برای این افراد، بادام زمینی می تواند یک واکنش آلرژیک تهدید کننده زندگی ایجاد کند.

از آنجایی که بادام کاغذی شور کالری بالایی دارد، مصرف متعادل آن به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل معقول است. مصرف بیش از حد کالری ممکن است منجر به افزایش وزن شود. این صرف نظر از اینکه غذاهایی که این کالری از آن ها تامین می شود، مغذی هستند یا نه، درست است.

بادام زمینی بو داده و شور ممکن است به دلیل داشتن سدیم بالا نسبت به بادام زمینی خام سلامت کمتری داشته باشد. گفته می شود، اگر مردم آنها را در حد اعتدال مصرف کنند، می توانند از آنها به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل لذت ببرند.

بادام زمینی منبع غنی از مواد مغذی پروتئین، فیبر غذایی و چربی های مفید است. خوردن آنها در حد اعتدال، به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل، ممکن است:

به فرد کمک کند وزن خود را حفظ کند
به فرد کمک کند سطح قند خون خود را مدیریت کند
بادام زمینی به این دلایل گزینه خوبی برای افراد مبتلا به دیابت است. آنها همچنین یک میان وعده خوب برای کسانی هستند که به دنبال کاهش کربوهیدرات ها و افزایش مصرف چربی سالم هستند.

برای مزایای سلامتی بهینه، بادام کاغذی شور را با پوست انتخاب کنید. بادام زمینی خام با پوست خود دارای آنتی اکسیدان های محافظ سلولی بالایی است.

بادام زمینی برشته شده و شور دارای سدیم بالایی است که متخصصان سلامت آن را با بیماری قلبی مرتبط می دانند. گفته می شود، خوردن بادام زمینی بوداده و شور به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل، اشکالی ندارد.

مانند بسیاری از غذاها، کلید لذت بردن از بادام زمینی، مصرف متعادل آن به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و کنترل شده با کالری است.