بادام سنگی که از ورود سرما جلوگیری میکند

ایران از جمله کشورهایی است که در جهان به طور گسترده برای کشت گونه  بادام سنگی هم مرکز پیدایش و هم از تنوع میوه های هسته دار است.

گونه‌های وحشی متعدد و ارقام و توده‌های بسیاری از این محصولات میوه از منابع ژنتیکی مهم امروزی در ایران به شمار می‌روند و می‌توان از آنها برای اصلاح و پرورش ارقام پیوندک و پایه‌ای که در برابر بسیاری از تنش‌های زیستی و غیرزیستی مقاوم هستند.

فروشنده عمده سنگ بادام – شرکت نوتکس – فروشنده عمده سنگ بادام، بادام سنگی محصولی مغذی و سرشار از ارزش غذایی است. بسیاری از افراد طعم و ظاهر آن را دوست دارند و از آن در رژیم غذایی خود استفاده می کنند.

فروشنده اصلی بادام سنگی است که حجم قابل توجهی از این محصول ارزشمند را با قیمت مناسب در اختیار خریداران قرار می دهد. این کار به سفارش مشتری انجام می شود تا حدودی هزینه خرید و حمل و نقل را کاهش می دهد.

بادام انواع مختلفی دارد که هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند. اما همه آنها منابع بسیار مهمی از مواد معدنی و ویتامین ها هستند که در حفاظت از سلامت جسم و روان انسان موثر بوده و می توانند نقش مهمی در سلامت قسمت های مختلف بدن داشته باشند.

یکی از انواع بادام که در کشور ما به چشم می خورد، بادام هسته ای است. اگر می خواهید بدانید چرا به این نوع بادام سنگ می گویند؟ این را باید بگوییم زیرا پوسته آن به سختی سنگ است.
درخت بادام معمولاً در فصل خشک کاشته می شود. زیرا در برابر کم آبی بسیار مقاوم است و ماندگاری خوبی دارد.
برای بررسی بیشتر ویژگی های بادام هسته دار باید گفت که این محصول در صنایع آجیل و خشکبار طرفداران زیادی دارد. می توان آن را به صورت برشته و نمک زده مصرف کرد.

ظاهر این بادام نه خیلی کشیده و نه خیلی گرد است. بلکه ظاهری متوسط ​​دارد که مانند اکثر بادام ها از یک طرف باریکتر و نوک تیز است.
از این بادام در صنعت داروسازی نیز استفاده می شود. زیرا خواص دارویی موثر آن به اثبات رسیده است. بادام در صنایع غذایی نیز کاربرد دارد و با استخراج روغن آن به درمان یبوست در کودکان کمک می کند.