بادام سنگی عمده باعث کاهش تصادفات جاده ای شد

پرورش دهندگان مدرن  بادام سنگی عمده این فرآیند را اصلاح کرده اند و محصول فوق العاده پرسود شده است. کالیفرنیای مرکزی بزرگترین تولید کننده بادام شیرین در جهان است که بیش از دوجین گونه از آجیل را به سراسر جهان ارسال می کند.

طبق گزارش هیئت بادام کالیفرنیا، این ایالت از سال 2017 تا 2018 تقریباً 2.25 میلیارد پوند بادام شیرین صادر کرده است و این محصول سالانه بیش از 21 میلیارد دلار درآمد ایجاد می کند.

انتشار ژنوم بادام می تواند کشت آجیل را آسان تر کند و مشخص کند کدام درختان هسته های شیرین یا تلخ تولید می کنند.

در حال حاضر پرورش دهندگان باید سه یا چهار سال منتظر بمانند تا درخت به میوه بدهد تا متوجه شوند. اما اکنون که این “ژن شیرینی” شناسایی شده است، دانشمندان می توانند برگی از یک نهال چند ماهه را بچینند، ساختار ژنتیکی آن را تجزیه و تحلیل کنند و گونه های نامطلوب را دور بریزند.

پرورش دهندگان بادام همچنین می توانند مواد ژنتیکی را برای اطلاعات در مورد سایر صفات مانند مقاومت در برابر آفات یا زمانی که درخت در فصل گلدهی شکوفا می شود اسکن کنند.

این امر به ویژه برای مناطقی که به شدت تحت تأثیر تغییرات آب و هوایی قرار گرفته اند، از جمله اسپانیا مفید است – جایی که پرورش دهندگان در حال حاضر شاهد تغییراتی در چرخه رشد هستند و بسیاری از گونه های بادام بعداً و بعداً در سال گل می دهند.

به گفته توماس گرادزیل متخصص ژنتیک و پرورش دهنده گیاهان از U.C. دیویس، آمیگدالین همه چیز بد نیست. اگرچه این سم در مغز بادام شیرین وجود ندارد، اما همچنان می‌توان آن را در برگ‌ها و پوست آن یافت و درخت را برای آفات بالقوه ناخوشایند می‌کند. او خاطرنشان می کند که طعمی که بادام تلخ تولید می کند را می توان در مواد غذایی محبوب مانند آمارتو و مارزیپان یافت. گرادزیل که در کار جدید نقشی نداشت، می‌گوید در این موارد سیانید فیلتر شده است و فقط طعم تلخ آن باقی می‌ماند.