استفاده از تخمه آفتابگردان کله قوچی برای کاردستی مدرسه کودکان!

حقایق تغذیه ای دانه آفتابگردان و فواید سلامتی را لازم است بدانید

تخمه آفتابگردان کله قوچی از گیاه آفتابگردان (Helianthus annuus) می آید. در حالی که دانه های آفتابگردان کامل را می توان مصرف کرد، بسیاری از مردم ترجیح می دهند فقط هسته یا “گوشت” دانه را بخورند.

در قسمت بیرونی هسته یک پوسته فیبری وجود دارد که هضم آن دشوار است.

تخمه آفتابگردان یک غذای کم کربوهیدرات و غنی از ویتامین ها، مواد معدنی و چربی هایی است که برای شما بهتر است.

از آنجایی که آنها در تمام سال در دسترس هستند، یک میان وعده سالم درست می کنند و افزودنی های عالی به سالاد و سایر غذاهای ساده هستند.
یک چهارم فنجان مغز تخمه آفتابگردان حدود 207 کالری و 7 گرم کربوهیدرات دارد. حدود نیمی از کربوهیدرات ها از فیبر (نزدیک به 4 گرم) و بقیه نشاسته است.

از آنجایی که در دانه های آفتابگردان قند کمی وجود دارد، آنها به عنوان یک غذای با گلیسمی پایین در نظر گرفته می شوند.

چربی ها
بیشتر کالری موجود در تخمه آفتابگردان از چربی حاصل می شود. در یک وعده 1/4 فنجان، کمی بیش از 19 گرم چربی دریافت خواهید کرد. با این حال، بیشتر آن چربی برای شما بهتر است، ترکیبی از چربی غیراشباع چندگانه (12.6 گرم) و چربی تک غیراشباع (3.6 گرم). در یک وعده از مغز تخمه آفتابگردان حدود 2 گرم چربی اشباع شده وجود دارد.

تخمه

پروتئین
در یک وعده 1/4 فنجان تخمه آفتابگردان تقریباً 6 گرم پروتئین دریافت خواهید کرد.

ویتامین ها و مواد معدنی
تخمه آفتابگردان یک نیروگاه ویتامین و مواد معدنی است. آنها منبع عالی ویتامین E هستند و حدود 7.4 میلی گرم یا فقط کمتر از 50 درصد از مقدار روزانه تعیین شده توسط FDA را فراهم می کنند. آنها همچنین منبع خوبی از تیامین و سایر مواد مغذی در مقادیر کمتر مانند نیاسین، ویتامین B6 و فولات هستند.

مواد معدنی موجود در تخمه آفتابگردان شامل مس (68 درصد از مصرف روزانه)، منیزیم (10 درصد)، فسفر (31 درصد)، منگنز (31 درصد) و سلنیوم (35 درصد) و مقادیر کمتری روی، آهن و پتاسیم است.

فواید سلامتی
فواید سلامتی تخمه‌های آفتابگردان از مواد مغذی موجود در آن‌ها ناشی می‌شود، به ویژه فیبر و ویتامین E.

از هضم سالم پشتیبانی می کند
غذاهای حاوی فیبر به شما برای حفظ سلامت سیستم گوارش کمک می کند. فیبر بخش غیر قابل هضم کربوهیدرات است. با تنظیم مصرف غذا، هضم، جذب و متابولیسم به تنظیم روده ها کمک می کند.

هسته تخمه آفتابگردان مقداری فیبر دارد، اما اگر تمام دانه را بخورید، می توانید از مزایای بیشتری بهره مند شوید زیرا پوسته آن تقریباً به طور کامل فیبر است.

یبوست را تسکین می دهد
مغز آفتابگردان فیبری را فراهم می کند که ممکن است مدفوع شما را برای جلوگیری از یبوست کاهش دهد. برای برخی افراد، این ممکن است برای سلامتی مفید باشد. مطالعات همچنین نشان داده اند که بهبود مصرف فیبر غذایی می تواند دفعات مدفوع را در افراد مبتلا به یبوست افزایش دهد. اما نویسندگان یک مطالعه اشاره کردند که لزوماً قوام مدفوع را بهبود نمی‌بخشد، استفاده از ملین را کاهش نمی‌دهد یا اجابت مزاج دردناک را کاهش نمی‌دهد.