آتش گرفتن انبار کشمش بیدانه توسط کودک 4 ساله!!

آیا کشمش سالم است؟ مواد تشکیل دهنده انگور خشک
توسط Leonie Barghorn دسته بندی ها:

کشمش بیدانه در ترکیب موسلی و تریل همه جا وجود دارد – اما آیا آنها سالم هستند؟ ما توضیح خواهیم داد که کشمش حاوی چه موادی است و هنگام خرید آن باید به چه نکاتی توجه کنید.

کشمش چیزی بیش از انگور خشک نیست: انگورها در زمان رسیدن برداشت می شوند و برای خشک شدن آویزان می شوند تا به سختی حاوی آب باشند. انواع مختلفی وجود دارد، از سلطانی روشن گرفته تا مویز کوچک و تیره. می توانید در مقاله کشمش، سلطان، مویز: تفاوت ها و نکات خرید، تفاوت انواع کشمش را دریابید.

میوه های خشک مانند کشمش اغلب به عنوان میان وعده های سالم جایگزین شیرینی ها توصیه می شود. در بخش های بعدی خواهید آموخت که آیا کشمش واقعاً سالم است یا خیر.

آیا کشمش سالم است؟ اینها مواد تشکیل دهنده آنهاست

خوردن کشمش با میوه ها یا سبزیجات حاوی ویتامین C برای جذب آهن بهترین است.
مانند تمام میوه های خشک، کشمش عمدتاً حاوی: شکر – 60 درصد کامل است. بنابراین، از قبل مشخص شده است که کشمش تنها تا زمانی سالم است که آن را در حد اعتدال مصرف کنید.

اما مزیت آن نسبت به سایر شیرینی ها این است که قند کشمش به سرعت وارد خون شما نمی شود زیرا کشمش حاوی مقدار زیادی فیبر (چهار تا پنج درصد) است. یعنی: کشمش نسبت به سایر تنقلات شیرین بیشتر شما را سیر می کند و کمتر مستعد هوس خوردن می شوید.

کشمش بیدانه

مهمتر از همه، کشمش سالم است زیرا حاوی مواد معدنی و ویتامین های ارزشمندی است. نسبت این مواد مغذی به ویژه زیاد است:

ویتامین های B: ویتامین های B از B1 تا B12 در بدن ما غیرقابل جایگزین هستند، به خصوص برای فرآیندهای متابولیک متعدد. کشمش حاوی چندین ویتامین B، به ویژه B1، B3، B5 و B6 است.
پتاسیم: این ماده معدنی به ویژه برای عضلات مهم است. کشمش حاوی 780 میلی گرم پتاسیم در هر 100 گرم است که حدود 20 درصد از مقدار توصیه شده روزانه است.
آهن: آهن وظایف مهمی را در بدن انجام می دهد، به ویژه تضمین می کند که سلول ها به اندازه کافی اکسیژن دارند. ما باید روزانه حدود ده تا 15 میلی گرم آهن مصرف کنیم – 100 گرم کشمش در حال حاضر حدود 20 درصد از این آهن را دارد. مهم: بدن شما فقط می تواند این مقدار زیادی آهن را همراه با ویتامین C جذب کند.

از آنجایی که کشمش حاوی ویتامین C بسیار کمی است، باید آن را با چیزی حاوی ویتامین C مصرف کنید. مثلا یک سالاد کوسکوس خوشمزه با فلفل، کشمش و سس لیمو چطور؟
به هر حال: بر خلاف انگور تازه یا شراب، کشمش به ندرت حاوی ماده گیاهی ثانویه بدنام رسوراترول است که در انگور یافت می شود و گفته می شود در میان چیزهای دیگر، اثر محافظتی سلولی در بدن ما دارد.